TALLER DE PERIODISME I IGUALTAT DE GÈNERE
(Secundària)
En aquest taller treballem la igualtat de gènere des d’una mirada periodística, creant un espai participatiu on debatem sobre el paper de la dona en els mitjans de comunicació. Volem prendre consciència del sexisme i les desigualtats que es reprodueixen, per una banda i de forma estructural, dins els mitjans de comunicació, i per l’altra, en els missatges i informacions que aquests transmeten a la població.
Durada del taller
Una sessió de dues hores.
Idiomes
Català, castellà.
Cursos
Secundària i Batxillerat.
Material
L’equip de Junior Report portarem el material necessari. El centre només haurà d’aportar una pissarra i un projector.
Recursos didàctics
Materials didàctics d’actualitat:
· Violència de gènere.
Materials didàctics d’educació mediàtica:
· Gèneres periodístics (informatius, opinatius i interpretatius).
· Educació mediàtica (per a què serveixen els mitjans? Quina funció compleixen? Com he d’abordar-los?).
· ‘Fake news’ i desinformació (què són, quins tipus hi ha i com podem detectar-les i combatre-les. Altres fonts d’informació).
Unitats didàctiques d’educació mediàtica:
· ‘Fake news’.
Unitats didàctiques d’actualitat:
· Dones per canviar el món.
Material didàctic imprès:
· Quaderns d’actualitat 2019-2020: Notícies falses.
· Quaderns d’actualitat 2019-2020: Dones per a canviar el món.
Quins són els objectius del taller?
· Estimular el pensament crític i oferir eines d’anàlisi per identificar la veracitat d’una informació.
· Animar als estudiants a qüestionar-se sobre el poder dels mitjans de comunicació i l’impacte que pot tenir la seva interpretació de la realitat.
· Questionar-se sobre el paper de la dona als mitjans de comunicació.
· Reflexionar sobre el sexisme i la discriminació presents als mitjans.
· Conscienciar a l’alumnat de la importància de saber identificar les notícies que discriminen, menyspreen o cosifiquen la dona.
· Reflexionar sobre comportaments sexistes o micromasclismes que trobem en els mitjans.
· Entendre que la desigualtat de gènere encara és un problema estructural dins l’organització dels mitjans.
· Aprendre a ser més crítics amb la informació que consumim.
Àmbits competencials
· Comunicació oral
· Actitudinal i plurilingüe
· Ciutadana
· Personal
· Interpersonal
· Sociocultural
· Tractament de la informació i organització dels entorns de treball
· Aprenentatge i participació
Preu
200€/1 grup de màxim 25-30 alumnes.
Consultar tarifes per grups de més de 30 alumnes.
ALTRES TALLERS
All 5 /Àmbit científic - tecnològic 0 /Àmbit cultural - artístic 0 /Àmbit social - humanístic 0 /Educació especial 1 /Itinerari d'Educació Mediàtica 0 /Materials didàcicts d'actualitat 0 /Materials i recursos RED 0 /Pla de Treball setmanal RED 0 /Primària 0 /Projecte Revista Escolar Digital (RED) 0 /Secundària 2 /Treball de síntesi 2 /Unitats Didàctiques Gratuïtes 0
Una iniciativa de Blue Globe Media
junior-report@blueglobe.media
info@blueglobe.media
Carrer Casp 54, (1-1 i 1-2)
08010 BARCELONA
+34 933 429 430 | +34 620 760 707
Tots els drets reservats © 2020
INSTITUCIONS I ESCOLES
Miquel Arasa
miquel.arasa@blueglobe.media
+34 653 959 375
Natàlia Jaurrieta
natalia.jaurrieta@blueglobe.media
+34 691 512 601
CANALS INFORMATIUS I AULA
Elisa Pont
elisa.pont@blueglobe.media
+34 682 876 304
Alba Fernández Candial
alba.fcandial@blueglobe.media
+34 640 237 397
TALLERS
Arianna Ranesi
ariana.ranesi@blueglobe.media
+34 699 921 247
PROJECTE RED
Lali Bueno
lali.bueno@blueglobe.media
+34 691 317 937
Josep Blanch
josep.blanch@blueglobe.media
+34 654 039 648